آموزه هایی در باب Excel (اکسل)

نکات کلیدی و پست های آموزشی کار با صفحات گسترده در سطوح مختلف، مقدماتی، پیشرفته و حرفه ای

آموزه هایی در باب Excel (اکسل)

نکات کلیدی و پست های آموزشی کار با صفحات گسترده در سطوح مختلف، مقدماتی، پیشرفته و حرفه ای

نکات کلیدی و کاربردی برای استفاده از نرم افزار Excle در سطوح مختلف مقدماتی، پیشرفته و حرفه ای

نمودارهای ترکیبی در اکسل

جمعه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۵، ۰۴:۱۲ ب.ظ

نمودارهای ترکیبی به نمودارهایی گفته میشود که از طریق آن می توانید دو یا چند نمودار مختلف را بصورت همزمان در یک نمودار داشته باشید.


combochart-1نمودارهای پیشرفته در اکسل-iskills.ir

 

برای ایجاد چنین نمودارهایی حتما باید حداقل دو سری داده های مختلف داشته باشیم. مثلا فروش و سود.فرض کنید جدولی مشابه با با جدول زیر در دست دارید و از آن دو نمودار مجزای فروش و سود ساخته اید.


combochart-نمودارهای پیشرفته در اکسل-iskills.ir

 

برای اینکه بتوانید نموداری ترکیبی بسازید کافیست هر دو ستون فروش و سود را انتخاب نموده و به تب Insert بروید و روی گزینه Combo Chart


کلیک نمایید.combochart-نمودارهای پیشرفته در اکسل-نمودار ترکیبی-iskills.ir

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، پیش فرض نرم افزار یک نمودار ستونی و یک نمودار خطی برای تان میسازد. اگر قصد دارید نوع نمودارهایتان را تغییر دهید روی گزینه Change Chart Type کلیک نمایید تا پنجره ای برایتان باز شود.


combochart-نمودارهای پیشرفته در اکسل-نمودار ترکیبی ۲-iskills.ir


همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، دو گزینه در اختیار شما قرار میگیرد. یکی Secondary Axis و دیگری Chart Type. با استفاده از لیستهای موجود در chart Type براحتی می توانید نوع هر یک از نمودارهایتان را تغییر دهید.

گاهی اوقات که از نمودارهای ترکیبی استفاده می کنید ابعاد دیتاهای دو نمودار با هم اختلافات زیادی دارند در نتیجه ممکن است یکی از نمودارها بخوبی نمایش داده نشود. مثلا ممکن است نمودار تعداد مشتریان و میزان فروش آنها را ساخته باشید اما فاصله اعداد این دو نمودار آنقد زیاد باشد که یکی از نمودارها بسیار بزرگتر از دیگری نمایش داده شود. برای جلوگیری از این مشکل از گزینه دوم یعنی Secondary Axis کمک میگیریم. کافیست گزینه Secondary Axis مربوط به هر کدام از نمودارها که با Scale مناسب نمایش داده نشده است را تیک بزنید.

آنگاه یک محور عمودی دوم نیز در کنار نمودار ایجاد میشود تا اعداد مرتبط با نمودار دوم را نیز نمایش داده و اندازه و ابعاد نمودار دوم را نیز اصلاح می نماید.


combochart-نمودارهای پیشرفته در اکسل-نمودار ترکیبی ۳-iskills.ir



 

  • مهدی عباسپور شاهمرس

نمواد ترکیبی

نمودار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی