آموزه هایی در باب Excel (اکسل)

نکات کلیدی و پست های آموزشی کار با صفحات گسترده در سطوح مختلف، مقدماتی، پیشرفته و حرفه ای

آموزه هایی در باب Excel (اکسل)

نکات کلیدی و پست های آموزشی کار با صفحات گسترده در سطوح مختلف، مقدماتی، پیشرفته و حرفه ای

نکات کلیدی و کاربردی برای استفاده از نرم افزار Excle در سطوح مختلف مقدماتی، پیشرفته و حرفه ای

فیلتر کردن داده ها در اکسل

شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱ ق.ظ

فیلتر کردن اطلاعات یکی از راه هایی که می توان داده هایی با معیار های خاص را از میان داده های دیگر موجود در فایل اکسل استخراج نمود.در نمونه فایل اکسل که تصویر آن را در ذیل مشاهده می نمائید، میزان خرید های مختلف افرادی خاص از مشتریان آورده شده است.


فیلتر کردن اطلاعات


در این مثال می خواهیم میزان خرید های انجام یافته را بر اساس نوع مشتری فیلتر کنیم تا اطلاعاتی از قبیل میزان خرید های مشتری و زمان خرید آن و حتی مجموع خرید ها را بدست بیاوریم. قبل از هر کاری در یکی از سلول های این شیت مجموع ریالی همهی خرید های انجام یافته را محاسبه می کنیم.


فیلتر


در ادامه سطر اول را که عناوین ستون ها روی آن نوشته شده را انتخاب و گذینه filter از تب Data را انتخاب می کنیم. نتیجه کار مشابه انچه در شکل زیر مشاهده می فرمایید در خواهدامد.

فیلتر


حال چنانچه از سر ستون مشترین، فقط فروشگاه شماره 1 را انتخاب کنیم، صرفا تاریخ ها و مبالغ خرید فروشگاه شماره یک نمایش داده خواهد شد.(مطابق آنچه در شکل زیر می بینید)


فیلتر





  • مهدی عباسپور شاهمرس

نظرات (۱)

سلام
کاربردی و مفید بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی