ایجاد فرم ورود اطلاعات
چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۸ ب.ظ
منظور
از فرم ورود اطلاعات، امکانی است که اکسل برای سهولت در وارد کردن داده
های لیست ارایه می دهد. برای استفاده از این قابلیت، باید از دستور Form
استفاده کنید. این دستور از جمله دستوراتی است که در نوارهای اصلی اکسل
وجود ندارد و باید یک دکمه میانبر از آن را در نوار Quick Access اضافه
کرد. برای این منظور با کلیک راست بر روی Quick Access، گزینه Customize
Quick Access Toolbar را کلیک کنید. سپس از منوی باز شده گزینه More
commands را انتخاب کنید.
در این صورت پنجره Excel Option باز می شود:
اکنون
از منوی Choose commands from گزینه Commands Not in the Ribbon را انتخاب
کنید تا دستوراتی که در نوار اکسل نیستند، در لیست نمایش داده شوند.
از لیست باز شده، گزینه Form را انتخاب کرده و روی دکمه Add کلیک کنید.
اکنون روی دکمه OK کلیک کنید. در این صورت دکمه Form به دکمه های نوار Quick Access اضافه می شود.
بازمی گردیم به مثال لیست. یکی از سلول های لیست را انتخاب کرده و روی دکمه Form کلیک کنید تا فرم ورود اطلاعات باز شود.
همانطور
که مشاهده می کنید، فرم ورود اطلاعات به ازای هر فیلد، دارای یک کادر متنی
یا عددی است که به راحتی می توان اطلاعات رکورد را در آن وارد کرد. در این
فرم گزینه New برای ایجاد یک رکورد جدید، گزینه Delete برای حذف رکورد
فعلی، گزینه Find Prev برای نمایش رکورد قبلی، گزینه Find Next برای نمایش
رکورد بعدی، گزینه Criteria برای مرور رکوردهای خاص و گزینه Close برای
بستن فرم ورود اطلاعات استفاده می شود.
- ۹۵/۰۳/۲۶